Krystyna Janda Stefania Domańska Krystyna Meissner Izabella Cywińska Halina Gryglaszewska Dorota Pomykała Irena Babel Halina Gallowa Halina Auderska Stanisława Zbyszewska Małgorzata Sikorska-Miszczuk Ewa Stojowska Irena Wojutycka Natalia Gołębska Helena Wielowieyska

  Facebook      Instagram     Youtube     Vimeo

 

HyPaTia to feministyczny projekt badawczy, którego celem jest odnalezienie, przywrócenie pamięci, udokumentowanie i upowszechnienie wiedzy o kobietach tworzących historię polskiego teatru.

Służyć mają temu materiały gromadzone na tej stronie - biblioteka dramatów, archiwum osobowe, zbiór tekstów programowych oraz wideoteka rozmów.

 

Teksty,  wycinki i archiwalia są w dalszym ciągu skanowane - będzie ich więc przybywać, a biblioteka i archiwum będą dalej rozwijane. W tej chwili archiwalia i wycinki pochodzą w przeważającej mierze ze zbiorów Pracowni Dokumentacji Teatru Instytutu Teatralnego oraz ze Zbiorów Specjalnych i Dokumentacji Teatru Instytutu Sztuki PAN, a dramaty - ze zbiorów Biblioteki Narodowej, archiwum miesięcznika "Dialog" oraz archiwów prywatnych.

 

Notacje filmowe to własne archiwum HyPaTii.

Czy kasyna online są bezpieczne?

Operatorzy kasyn online na TopkasynoOnline w Polsce są zobowiązani do licencjonowania swoich stron hazardowych przez odpowiednie władze, aby móc oferować usługi hazardowe w ramach prawa. Strony casino online w Polsce, które tego nie robią, są uważane za nieuczciwe i nie są polecane do korzystania z nich. Zdecydowana większość stron kasynowych w sieci stara się o regulacje od renomowanych organizacji, takich jak UK Gambling Commission, Malta Gambling Authority czy rząd Gibraltaru. Licencjonowane kasyna są uważane za bezpieczne i uczciwe.

Gry w kasynach internetowych na TopKasynoOnline http://topkasynoonline.com/ są innowacyjne i opłacalne, zapewniając bezcenne chwile zabawy. Również bonusy są czymś, czego nie znajdziesz w kasynach stacjonarnych. Oczywiście, kierownictwo może przysłać darmowego drinka do stolika, ale kasyna online okazują hojność w bardziej bezpośredni sposób - poprzez zestawy darmowych spinów, oferty cashback, bonusy od depozytu i ekskluzywne nagrody turniejowe, takie jak bilety na wakacje lub drogie urządzenia techniczne.

 

HyPaTia is a feminist research project whose aim is to find and restore the memory of women who have built the history of Polish theatre and to document and disseminate knowledge about them. The materials collected on this website serve this very purpose as a drama repository, a biographical archive, a collection of theatrical reflections and a collection of video interviews.

Texts, news clippings and archival materials are still being scanned, therefore the databse will be growing, and the repository and the archive will be further developed. At the present moment, the archives and news clippings come mostly from the collections of the Theatre Documentation Unit of the Warsaw Theatre Institute and from the Special Collections and Theatre Documentation of the Institute of Art, the Polish Academy of Sciences, while the dramas – from the collections of the Polish National Library, the archives of the Dialog monthly as well as from private archives.

Film Notations has been created as HyPaTia's own archive.

 

LOSOWO WYJĘTE Z ARCHIWUM

Maryna Broniewska

Maryna Broniewska (3 VII 1911 Lwów - 31 XII 1989 Warszawa) - reżyserka, choreografka.

Przedstawienia

Człowiek z budki suflera, 1969
Dwa teatry, 1946
Dziwak, 1956
Gospodarstwo, 1947
Henryk VI na łowach, 1950
Henryk VI na łowach, 1956
Makbet, 1964
Malatesta, 1963
Mandragora, 1956
Młyn, 1954
Młyn, 1960
Nie igra się z miłością, 1953
Niemcy, 1949
Nosorożec, 1964
Odwety, 1949
Ondyna, 1961
Orfeusz, 1946
Owcze źródło, 1948
Ożenić się nie mogę, 1952
Pierwszy dzień wolności, 1968
Podróż po Warszawie, 1957
Powrót syna marnotrawnego, 1947
Romeo i Julia, 1947
Ruy Blas, 1956
Tomcio Paluch, 1962
Uczciwa dziewczyna, 1962
Wachlarz, 1952
Wesele, 1955
Wieczór Trzech Króli, 1971
Dzika kaczka, 1975
Fircyk w zalotach, 1976
Igraszki trafu i miłości, 1977
Kopernik, 1972
Kulig, 1972
Mąż i żona, 1975
Niemcy, 1974
Pastorałka, 1977
Szkoła żon, 1971

Wywiady

Spotkanie po piętnastu latach

Dokumenty

Arkusz postepowania kwalifikacyjnego ZASP - 19 września 1951
Deklaracja przystąpienia do ZASP, 29 grudnia 1945
Deklaracja przystąpienia SPATiF, 27 lutego 1951
Deklaracja uczestnictwa w Funduszach Samopomocowych ZASP, 16 października 1949
Dowód zapłaty z kasy ZASP, 31 lipca 1946
Kwestionariusz - filia ZASP w Katowicach, 29 listopada 1945
Kwestionariusz danych osobowych i przebiegu pracy zawodowej, 1951
MKiS Departament Teatru - opinia przed wyjazdem stypendialnym do Francji, 9 maja
Odpis protokołu egzaminacyjnego - PWST-Łódź, 1946-47
Odpowiedź na zgłoszenie tematu pracy dyplomowej - WST w Łodzi, 28 marca 1947
Orzeczenie Sadu Weryfikacyjnego I Instancji, 15 marca 1948
Orzeczenie Sądu Weryfikacyjnego II Instancji, 18 kwietnia 1948
Pismo w sprawie nadania statusu członka kandydata ZASP, 23 lipca 1946
Pismo w sprawie nadania statusu członka rzeczywistego ZASP, 13 września 1948
Pismo w sprawie zwrotu pożyczki, 2 września 1948
Podanie do Rektora WST w Łodzi, 11 czerwca 1947
Podanie o przyjęcie do ZASP, 6 grudnia 1945
Prośba do Zarządu Głównego ZASP o wpisanie w poczet członków rzeczywistych, 3 września 1948
Prośba do Zarządu Głównego ZASP o wpisanie w poczet członków rzeczywistych, Kraków, 2 września 1948
Prośba do ZASP o udzielenie prawa do grania na scenie, 11 lipca 1946
Prośba do ZASP o wpisanie na listę członków kandydatów, 13 lipca 1946
Prośba o długoterminową pożyczkę, 9 czerwca 1997
Prośba o krótkoterminową pożyczkę, 20 sierpnia 1948
Protokół Egzaminacyjny - PWST Łódź, 1946-47
SPATiF - notatka o o pokryciu kosztów pobytu w Skolimowie, 6 czerwca 1982
SPATiF - notatka o powołaniu do składu Komisji ds Socjalnych SPATiF-ZASP, 7 maja 1976
SPATiF - notatka o przyznaniu bezzwrotnej zapomogi, 8 października 1970
SPATiF - notatka o przyznaniu bezzwrotnej zapomogi, 27 sierpnia 1982
Telegram - prośba o ustalenie terminu egzaminu, 1946
Uzupełnienie ewidencji członkowskiej SPATiF, 18 stycznia 1954
Zaświadczenie o złożonym egzaminie reżyserskim, 9 grudnia 1952
Zgłoszenie do sekcji reżyserskiej, dramatu i choreografii ZASP, 6 listopada 1946
Zgłoszenie tematu pracy dyplomowej do Rektora WST w Łodzi, 25 marca 1947
Życiorys
Umowa ZASP, 1 września 1948

Inne

Nekrolog, Goniec Teatralny, nr 36, 2 grudnia 1991
nekrolog 1
nekrolog 2 - maszynopis
Maryna Broniewska