Wykaz prac opublikowanych w wyniku realizacji projektu
1 edycja projektu

Rodzaju żeńskiego. Antologia dramatu, pod red. Agaty Chałupnik i Agaty Łukszy, Instytut Teatralny im. Raszewskiego, Warszawa 2018, s. 560.
Agora. Statystyki, pod red. Joanny Krakowskiej, Instytut Teatralny im. Raszewskiego, Warszawa 2018, s. 284.
(Nie)świadomość teatru. Wypowiedzi i rozmowy, wybór i red. Joanna Krakowska, Instytut Teatralny im. Raszewskiego, Warszawa 2018, s. 268.

Almanach antropologiczny „Communicare”, tom nr 6: Aktorka/emancypacje, pod red. Agaty Chałupnik, 2018, s. 170. >>CZYTAJ
Duniec, Krystyna. 2016. „Sprawa Moniki, czyli własny pokój”, Dialog nr 12:133-151.
Krakowska, Joanna. 2013. „HyPaTia w poszukiwaniu osób”, Rita Baum nr 30:55–57. Przedruk: Almanach antropologiczny „Communicare”, tom nr 6: Aktorka/emancypacje, pod red. Agaty Chałupnik, 2018, s.159-161.
Łuksza, Agata. 2016. „Dla przypomnienia. Maria z Morozowiczów”, Dialog nr 12:152-167.
Łuksza, Agata. 2018. „Pani Prokurator, czyli o resentymencie”, Dialog nr 3:47-57. >>CZYTAJ
Żółkoś, Monika. 2016. „Dramaty kobiecych historii”, Dialog nr 7-8:41-49.
Żółkoś, Monika. 2018. „Piekło matek. O dramatach Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej”, Dialog nr 3: 34-46. >>CZYTAJ
2 edycja projektu
Cybulska, Anna. 2025. „«No to może pani także jest sztuczna?». O egzotycznych przebierankach i performansie tożsamości w dramacie Boa dusiciel Marii Morozowicz-Szczepkowskiej. W: Różne "mody i niewygody". Stroje w literaturze i sztuce XIX i XX wieku pod red. Justyny Bajdy, Rozalii Wojkiewicz, Aleksandry Sikorskiej-Krystek i Krzysztofa Prabuckiego, 167-178. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Cybulska, Anna. 2025. „Cenzura obyczajowa wobec kobiecej dramaturgii. «Do moich krytyków», czyli Maria Morozowicz-Szczepkowska odpowiada «panom recenzentom», Prace Literaturoznawcze nr 13: 139-150. >>CZYTAJ
Kułakowska, Katarzyna, Agata Łuksza. 2025. „Everyday Tending. Forgetting And Remembering Women’s Work In Twentieth-Century Polish Theatre”, Pamiętnik Teatralny nr 4.

Makaruk, Maria. 2025. „Czy «opiewać współczesne wypadki»?”, Didaskalia nr 187/188. >>CZYTAJ
Michalczyk, Barbara. 2025. „Teatr Jaskółka (1929-1933) w pedagogicznej optyce Janiny Strzeleckiej”, Didaskalia nr 189. >>CZYTAJ
Michalczyk, Barbara. 2025. Od edukacji do eksperymentu. Warszawskie teatry dla robotników prowadzone przez kobiety w dwudziestoleciu międzywojennym. Warszawa: Wyd. Instytut Badań Literackich, s. 348.