HyPaTia to feministyczny projekt badawczy, którego celem jest odnalezienie, przywrócenie pamięci, udokumentowanie i upowszechnienie wiedzy o kobietach tworzących historię polskiego teatru.
Służyć mają temu materiały gromadzone na tej stronie - biblioteka dramatów, archiwum osobowe, zbiór tekstów programowych oraz wideoteka rozmów.
Teksty, wycinki i archiwalia są w dalszym ciągu skanowane - będzie ich więc przybywać, a biblioteka i archiwum będą dalej rozwijane. W tej chwili archiwalia i wycinki pochodzą w przeważającej mierze ze zbiorów Pracowni Dokumentacji Teatru Instytutu Teatralnego oraz ze Zbiorów Specjalnych i Dokumentacji Teatru Instytutu Sztuki PAN, a dramaty - ze zbiorów Biblioteki Narodowej, archiwum miesięcznika "Dialog" oraz archiwów prywatnych.
Notacje filmowe to własne archiwum HyPaTii.
Czy kasyna online są bezpieczne?
Operatorzy kasyn online na TopkasynoOnline w Polsce są zobowiązani do licencjonowania swoich stron hazardowych przez odpowiednie władze, aby móc oferować usługi hazardowe w ramach prawa. Strony casino online w Polsce, które tego nie robią, są uważane za nieuczciwe i nie są polecane do korzystania z nich. Zdecydowana większość stron kasynowych w sieci stara się o regulacje od renomowanych organizacji, takich jak UK Gambling Commission, Malta Gambling Authority czy rząd Gibraltaru. Licencjonowane kasyna są uważane za bezpieczne i uczciwe.
Gry w kasynach internetowych na TopKasynoOnline http://topkasynoonline.com/ są innowacyjne i opłacalne, zapewniając bezcenne chwile zabawy. Również bonusy są czymś, czego nie znajdziesz w kasynach stacjonarnych. Oczywiście, kierownictwo może przysłać darmowego drinka do stolika, ale kasyna online okazują hojność w bardziej bezpośredni sposób - poprzez zestawy darmowych spinów, oferty cashback, bonusy od depozytu i ekskluzywne nagrody turniejowe, takie jak bilety na wakacje lub drogie urządzenia techniczne.
HyPaTia is a feminist research project whose aim is to find and restore the memory of women who have built the history of Polish theatre and to document and disseminate knowledge about them. The materials collected on this website serve this very purpose as a drama repository, a biographical archive, a collection of theatrical reflections and a collection of video interviews.
Texts, news clippings and archival materials are still being scanned, therefore the databse will be growing, and the repository and the archive will be further developed. At the present moment, the archives and news clippings come mostly from the collections of the Theatre Documentation Unit of the Warsaw Theatre Institute and from the Special Collections and Theatre Documentation of the Institute of Art, the Polish Academy of Sciences, while the dramas – from the collections of the Polish National Library, the archives of the Dialog monthly as well as from private archives.
Film Notations has been created as HyPaTia's own archive.
LOSOWO WYJĘTE Z ARCHIWUM
Ewa Wójciak
Przedstawienia
A jednak się kręci, 2001
Arka, 2000
Ceglorz, 2013
Czas matek, 2006
Do Władzy Wielkiej i Sprawiedliwej, 2012
Dwie niepodobne historie, 2014
Mięso, 1989
Osadzeni, 2011
Paranoicy i pszczelarze, 2009
Przecena dla wszystkich, 1977
Teczki, 2007
Wzlot, 1993
Teksty źródłowe
Kiedy i jak trzeba powiedzieć "nie"
Polityczne sedno sztuki
Wywiady
O paranoikach i pszczelarzach z Ewą Wójciak rozmawia Marek Wasilewski
Teatr to dla mnie zespół
Mówić głośno
Chcemy, żeby było pięknie
Byłam obca
Teatr na rynku
Na Placu Wolności zapłonie Grozny
Nie przeproszę za papieża
nie tylko odgrywanie
Co tu ma boleć?
Rzuciłam ciastkiem w papieża. Nie przeproszę.
Aktorstwo to tylko detal
PiSu-u bałam się jak piekła
Ciągle w drodze
Być aktorem
Być aktorem
Teatralna Podróż
Głos Wielkopolski, Poznań, nr 56, 6 marca 2008
Nikt nie miał do nas pretensji o przekleństwa
Głos Wielkopolski, Poznań, nr 80, 3 kwietnia 2004
Energia żarliwości
Konflikt elementem kampanii
Próba narzucenia kagańca
Przez... żelazną kurtynę
Życie pod prąd
Spotkania z pasj a idei
Chcemy jechać do Sarajewa
Potrzebujemy żywego kontaktu z ludźmi
Nie opowiadać historii lecz brać w niej udział
Teczki Teatru Ósmego Dnia
Teatr, Warszawa, nr 6,czerwiec 2013
Uskrzydlona arka
Barykady
Chcemy mówić o sobie nie używając wielkich słów
Pozytywizm ma sens
Burzenie murów
Alternatywy przy Rajaczaka 44
Mówić głośno
Alternatywy przy Rajaczaka 44
Chcemy, żeby było pięknie
Na Placu Wolności zapłonie rozny
Byłam obca
Teatr na rynku
Rzuciłam ciastkiem w papieża. Nie przeproszę
PiS-u bałam się jak piekła
Na barykady
Nie tylko odgrywanie
Teatr tworzony z pasji
Co tu ma boleć?
To nie niedziela
Być aktorem
Teatralna podróż
Głos Wielkopolski, nr 80, 3-4 kwietnia 2004
Energia żarliwości
Chcemy jechać do Sarajewa
Autorsko i gorąco
Przez... żelazną kurtynę
Byłam obca
Życie pod prąd
Wykrzyczeć wszystko co ważne
Spotkania z pasją idei
Ciągle w drodze
W cieniu choinki
Nie opowiadać historii lecz brać w niej udział
Czas odbiera barwy temu, co mało istotne
Nikt nie miał do nas pretensji o przekleństwa
Konflitk elementem kampanii
Próba narzucenia kagańca
Potrzebujemy żywego kantaktu z ludźmi
Teczki Teatru Ósmego Dnia
Układzik za zasłoniętymi firankami
Nieustająca troska
Artykuły